Płatność kartą za zakupy

Terminal płatniczy

W ostatnim czasie nie tylko w Polsce na dobre zagościła bankowość elektroniczna, która przyczyniła się do spadku transakcji gotówkowych. W XXI wieku wielu klientów stawia na wygodę zamieniają gotówkę na kartę płatniczą. Natomiast właściciele biznesów, wychodząc naprzeciw ich potrzebom, instalują terminale płatnicze. Urządzenia te sprawiają, że transakcje są z pewnością prostsze i łatwiejsze do przeprowadzenia.

Korzystając z terminali płatniczych zyskasz:

  • Bezpieczeństwo – zgodność ze standardami PCI i szyfrowanie SSL;
  • Wsparcie – 24 h przez 7 dni w tygodniu i przez 365 dni w roku;
  • Szybki zwrot pieniędzy – są na koncie firmy już następnego dnia;
  • Niezawodność – różne typy łączności: Internet, 3G, Wi-Fi, Bluetooth, PSTN;
  • Wygodę – wszystkie rodzaje płatności, w tym zbliżeniowe i mobilne.

W dzisiejszych czasach terminal przenośny to prawdziwa mobilność w płatnościach. Przede wszystkim urządzenie to umożliwia optymalizację przychodów dzięki łączności przez całą dobę. Urządzenie to idealnie sprawdza się w takich miejscach jak restauracje, hotele czy firmy cateringowe. Terminale płatnicze sprawdzają się nie tylko w przypadku małych i średnich firm, są także doskonałym rozwiązaniem dla hipermarketów oraz dużych sieci restauracyjnych oferujących dostawy pod wskazany adres.

Ile kosztuje terminal płatniczy?

Karty płatnicze są we współczesnym świecie dobrem powszechnym. Każdego dnia miliony klientów dokonuje za ich pośrednictwem niezliczonej ilości transakcji i coraz trudniej jest nam wyobrazić sobie rynek finansowy, w którym płatność kartą byłaby niemożliwa.

Do niedawna jedyną barierą dla wielu przedsiębiorców była wysokość opłaty interchange trafiającej do banku obsługującego kartę. Od 2015 r. została jednak obniżona do 0,2-0,3% wartości transakcji, dzięki czemu umożliwienie klientom płatności bezgotówkowych jest znacznie tańsze. Na tę chwilę koszt oferty terminalowej jest indywidualnie ustalany z agentem rozliczeniowym, który proponuje adekwatny do potrzeb i specyfiki działalności terminal oraz warunki rozliczania transakcji i obsługi.

Koszty terminala płatniczego

  • Abonament (koszt dzierżawy terminala) – od kilkudziesięciu złotych miesięcznie, w zależności od rodzaju urządzenia;
  • Merchant Service Charge (MSC) – na tę opłatę składają się interchange fee (0,2% od karty debetowej i 0,3% od karty kredytowej), opłata systemowa organizacji kartowych oraz ustalana indywidualnie marża agenta rozliczeniowego — jej wysokość zależy od rodzaju branży i wysokości obrotów.

Należy także zwrócić uwagę na koszty obsługi i serwisu urządzeń oraz szkolenia pracowników, a także na to, czy w przedstawionej przez agenta rozliczeniowego ofercie nie znajdują się niekorzystne dla naszego przedsiębiorstwa opłaty dodatkowe. Dlatego najrozsądniejszym wyjściem będzie porównanie dostępnych na rynku ofert i negocjacje kosztów w ramach najbardziej atrakcyjnej z nich.

Jak wybrać terminal płatniczy?

Tak naprawdę wybór terminala płatniczego to jedna z wielu ważnych decyzji, które podejmujesz, prowadząc firmę. A wybór tego właściwego urządzenia zależny jest od rodzaju i charakteru prowadzonej działalności. Standardowo terminale dzielimy na stacjonarne i mobile.

Stacjonarne terminale to najczęściej wybierany typ terminala płatniczego, który zagwarantuje niezawodne funkcjonowanie niezależnie od dostępności sieci mobilnej. Z pewnością terminal ten wymaga niewątpliwie stałego zasilania prądem i dostępu do Internetu (stacjonarnego lub mobilnego – GPRS), więc na pewno lepiej sprawdzą się na stanowisku kasowym, do którego to klient podchodzi, by dokonać płatności. Z terminala stacjonarnego najczęściej korzystają sklepy samoobsługowe, salon fryzjerski czy też warsztat samochodowy. Terminale stacjonarne to również doskonałe rozwiązanie dla punktów handlowych i usługowych, hoteli, restauracji oraz do obsługi sprzedaży wysyłkowej i telefonicznej.

Mobilne terminale

Przede wszystkim terminale płatnicze mobilne są godne uwagi. To idealny terminal płatniczy, który dotrze wszędzie tam, gdzie znajduje się Twój klient. Terminale mobilne zazwyczaj są lżejsze i mniejsze. Dodatkowo wyposażone są w akumulator, dlatego mogą działać poza stanowiskiem kasowym. Terminale mobilne korzystają z sieci mobilnej lub Wi-Fi, w związku, z czym mogą pracować w dowolnym miejscu. Terminale mobilne sprawdzą się u handlowców, firm transportowych, taksówkarskich oraz w branżach świadczących usługi, za które płaci się poza punktami handlowymi. Świetnie sprawdzają się również w firmach kurierskich, czy restauracjach. Niezależnie od tego, czy w restauracji klient za zamówiony posiłek płaci na miejscu, kiedy kelner przynosi do stolika rachunek, czy w momencie dostawy zamówienia do domu – terminal mobilny daje możliwość skorzystania z wygodnej formy płatności bezgotówkowej.

Wydaje się, że obecnie jest na rynku jest bardzo dużo dostępnych terminali. Często poza podstawową funkcją przyjmowania płatności, oferują również szereg dodatkowych korzyści wpływających na wzrost sprzedaży. Przede wszystkim wiele z nich oferuje doładowania telefonów, obsługę kart rabatowych, voucherów czy płatność za rachunki.